torsdag 22. september 2011

Litt fra Krakow turen våres

Dette bildet er fra det største kapellet nede i saltgruvene

Da er hverdagen tilbake og husmorferien over. Vi var ti damer som reiste til Krakow og for en utrolig by . Søndag så besøkte vi Autchwich , helt utrolig hva den mannen klarte å gjøre med folk der. Det var store montre av hår (7 tonn hår fjernet dem ) barne sko og klær, bilder av alle polakkene som var der de var så og si alle like, veldig triste. Tårene satt løst på denne turen og inntrykkene var sterke,kommer aldri til å glemme det vi så :-( men veldig glad for at jeg dro dit.
Dagen etter var det saltgruvene og det var en utrolig positiv opplevelse,hadde ikke peiling på hva vi gikk til men dette var flott, virkelig å anbefale damer :-))


Fikk jo handlet litt sko og vesker vi damene
Ellers ble det shopping til den store gullmedalje, hadde problemer med å bruke opp de pengene vi hadde tatt ut da alt var så billig der borte. Bilder av kjøp kommer senere.

Hester jobbet der nede så å si hele livet sitt sammen med menneskene

Vi gikk 2000 trappetrinn nedover i gruvene og ca 3 km
Dette er jo litt av det hestene drev med der nede, som vi også fikk prøve
Disse flotte bildene er hoggd ut i salt

Bildet er fra kapellet som det tok 70 år å gjøre ferdig alt er sså og si salt utenom gulvet
Nok et flott bilde i salt


8 kommentarer:

Ingvild sa...

Ser ut som om dere har hatt en fantastisk tur. Krakow står veldig høyt oppe på listen min!

Ha en fin dag,
klem,I

fru. Lærum sa...

ser dere har hatt en flott tur, men kultur og shopping!
holdt på å få meg en tur også, men jeg kan ikke være borte en hel uke!
blir vel en tur dit ved en senere anledning :-)

kjøpte med 2 pk lysmerker til deg...kr. 39.90 pr. stk :-)

ha en fin kveld!
klem tone

Simones Country Home sa...

God kveld. :o)

Oyyy så ut som en flott tur da Anita. :o) Jeg har jo en Polakk som jobber for meg å har bedt meg ned dit flere ganger, men jeg får jo aldri somlet meg til å dra ned. hehe Men lurer litt på det nå ja. :o) Han har handla med kule kraner og flis osv derfra, å ja det er jo over halve prisen av her jo.

Klem Simone ;o)))

Emidoras verden sa...

Høres ut som dere har hatt en flott tur med både alvor og skjemt:)
Å du verden...skal si dere har shoppet vesker og sko:)!Mye lekkert!
Ha en fin morgendag!
klem.

MissMette sa...

Hei Anita :)
Ser ut som en flott tur dere har
hatt til Krakow ღ Jeg også har
vært i Auschwitz, men det begynner
å bli noen år siden, veldig sterkt!
- og glemmer aldri alle intrykkene
og alt vi så...
Saltvannsgruvene ser bare helt
fantastisk ut, spennende :) og så
mye flott du har handlet... Ønsker
deg en flott fredag og snart helg ;)
Klem fra Mette

Anonym sa...

Hei. Datt tilfeldigvis innom bloggen din, da jeg så linken på en annen blogg at noen hadde vært i Krakow. Kom selv hjem derifra på fredag. Helt utorlig flott by. Og med på lasset hjem hadde også vi sko, vesker og klææær. Utrolig artig og shoppe når det er så billig og samtidig kvalitet. Det jeg ville si var at alt gulv i Saltgruven er også av salt, forruten der det var lagt tre gulv. Feks i kapellet du hadde lagt ut bilder av. Det var salt gulv. Flisene var laget ved at de hadde meislet ut fugene. Blankpolert av alle folkene som gikk der. Utrolig fantastisk, og absulutt en anbefalt bytur for alle. Endel inntrykk ble det fra "leiren", men uansett om vi syns det er fæl og grusom historie klarer vi ikke å sette oss inn i hvor ille det egentlig var. Helt vanvittig. Glad guidingen var på engelsk, da fikk iallefall ikke jeg med med riktig alle detaljene. kanskje det bare var bra. Hilsen Beate

Karna sa...

HA HA HA skal si du har shoppet....såååå gøy når en finner mye fint til en billig penge....

Gled deg til boken, masse flotte bilder, litt reprise fra Hennie boken, men pytt sann...blir aldri lei av å se på Slettvoll bildene.....

HA en fin lørdagskveld!

Johanna Inredning sa...

Vi var där 21-24 september med ett större sällskap. Krakow var en så flott by og vi besökte akkurat samma ting som er - Auschwitz och saltgruvan. Var verkligen sååå billigt där! Vi åkte med Ryan Air från Rygge och jag ångrar att jag ikke valde o checka in bagage. Det är ju litt begränsat vad man kan shoppa då man endast reiser med handbagasje.

Velkommen til min interiør blogg, håper du titter innom igjen og hadde vært hyggelig om du la igjen en kommentar når du var innom eller sender meg en mail på anita.glosli@hadeland-energi.net

hadde vært hyggelig å høre i fra deg.

Ha en forsatt fin dag

Anita