tirsdag 7. august 2012

Hjemmelaget lin servietter og nystekte vaffler



Fridag og nok en regndag,når skal dette ta slutt ?? fordelen med dette dårlige været er at man får gjort så mye inne.
 Fant ut jeg skulle lage meg linservietter, som tenkt så gjort, klippet opp linstoff i 45x45 cm og tok dem i vaskemaskinen på 30 grader og da var de ferdig frynset når de var ferdige,kjempe enkelt:-)

Synes det er veldig dekorativt med stoff servietter, bruker du det mye ,eller er det bruk og kast??
Serviettene er dekorert med nye serviett ringer kjøpt hos Telma T nettbutikk.





Bettina og jeg  har kost oss med nystekte vaffler og et pent dekket bord i dag,godt med nystekt. Disse vafflene er de feteste vafflene jeg noen gang har smakt ,men også de aller beste !! 
Trenger ikke smør i jernet her

Test de ut om du vil

500 g mel
150 g sukker
1 ts kardemomme
3 egg
1 liter melk
250 g smeltet smør
2,5 dl fløte



7 kommentarer:

tinemor sa...

Hei Anita.
De to nederste bildene har jeg lånt av min leverandør, som eksempel.
Desv vet jeg ikke fargekoden.
Vi maler stuen i en lys grå farge......

Lekkre linservietter du ahr laga!
Ja, inneaktiviteter er et mus nå, -bare gegn og kaldt her å :-((

Klem, Tine

Janicke sa...

Åååå, så fine sevietter!! Og så enkelt, det skulle til og med jeg ha klart:-)

Kos deg i regnet, i morgen skal det visst nok bli bedre :-)
Klem fra janicke

Emidoras verden sa...

Mmmm...nystekte vafler er godt på en regnværsdag:)
Koselig bord du har dekket, med kjempefine linservietter!
Jeg bruker mine tøyservietter alt for sjeldent, så da blir det til at man tyr til bruk og kast typen:)
Klem.

Thelma Louise sa...

Så dyktig du er.:))

Lekkert ble det.:)

gøy å se :.)

Ha en kos kveld.:)

KLEM

Mayes Krypinn sa...

Serviettene var jo superlekre. Jeg har to sett tøyservietter, ett i hvitt og ett i beige, begge til 12 personer. Bruker de når jeg skal dekke "festbord". Fikk inspirasjon til å lage mine egne etter å ha sett dine.

Klem Maye

Black Feathers sa...

Så lettvindt med å bare hive linserviettene i maskinen. Likte frynsene.
Jeg må innrømme at det er bruk og kast hos meg, men stoffservietter er under planlegging ;)
Fristende vaffler og nydelig dekket bord.

Ha en flott dag.

Johanna PassionForPoison sa...

Jag försöker bruka dem mye men blir mycket papir då vi ofta har en del sällskap och vi är mååååånga från min mans familj. Hvis det bara är min familj så försöker jag duka litt fint. Har precis beställt fina från Zara Home som vi ska ha till jul. :-)

PS. Fin ostronskål. Mateus har ju så mycket fint. Jag samlar på olika men kan inte bestämma mig för en färg så har litt av varje. ;)

Velkommen til min interiør blogg, håper du titter innom igjen og hadde vært hyggelig om du la igjen en kommentar når du var innom eller sender meg en mail på anita.glosli@hadeland-energi.net

hadde vært hyggelig å høre i fra deg.

Ha en forsatt fin dag

Anita